13 Temmuz 2011 Çarşamba

HAYALLERİNİZDEN VAZGEÇMEYİN...

Hayallerinizi gerçekleştirmek istiyorsanız kesinlikle izlemeniz gereken yol şudur;
1. O hayalinizin gerçekleşeceğine inanmak,
2. Hedefinizi belirlemek,
3. Bu yolda uğraş vermek,
4. Kesinlikle “kararlı” olmaktır.

Başarılı olup hayalinizi gerçekleştireceğinize inanmalısınız. Çünkü bunun aksi sizin için en büyük engeldir. Bunu başaranların sizden çok da farkı olmadığını görmelisiniz. Bunun için için başınızı yorganın altına sokmak çare değildir. Pencereye çıkın ve sadece izleyin. Yapanlar nasıl yapmış. Bunu asla unutmayın.

Vakti zamanında bir kasabada, babası yaşadıkları çiftlikte uşak olan bir çocuk yaşarmış. Bu çocuğun da herkes gibi hayalleri varmış.

Bir gün okulda öğretmen öğrencilere “Gerçekleşebilecek hayalleriniz” konulu bir komposizyon ödevi verir. Bizimkisi yazdığı kompozisyonda kısaca şunlardan bahseder. “İçinde yüzlerce atın bulunduğu bir çiftlik sahibi olmayı hayal ediyorum. Hatta çiftliğin krokisini bile çizdim. Bu nedenle okul hayatım devam ederken bir yandan bu krokiyi geliştireceğim, bir yandan da para biriktirip büyük şehirlere gidip bu projeme parasal destek arayacağım. Sonra aldığım destek ile ilkönce çiftliğin altyapısını kuracağım, sonra zengin at sahiplerinin atlarını burada ağırlayıp onlardan para kazanacağım.” yazar ve ödevini verir. Sonuçlar açıklanır. Aldığı not sıfırdır.

Çocuk sorar nedenini. Öğretmen, bu hayalin gerçekleşmesinin mümkün olamayacağını, durumlarının iyi olmadığını ve kimsenin bu krokiyi dikkate almayacağını iddia ederek yeniden aynı konuda bir kompozisyon yazmasını ister. Çocuk eve gelir ve babasına ödevini gösterir. “Baba, ben hayallerimi değiştirmek istemiyorum.” der. Babası “Oğlum, hayat senin. Eğer bu hayalin seni mutlu edecekse daima kararlı ve güçlü ol. Buna inan ve değişme!” diye cevap verir.
Ertesi gün çocuk aynı kompozisyonu değiştirmeden öğretmene verir. Öğretmen bakar aynı şey. “Neden değiştirmedin?” der. Çocuğun cevabı şöyledir;
“Öğretmenim siz sıfır vermekten vazgeçmeyin ben de hayallerimden.”

Hayallerinizi hiç bir şey yada hiç kimse için değiştirmeyin, ertelemeyin ve gerçekleştirmekten korkmayın. Hiç ayağa kalkmamaktansa, bir adım atabilmek insanı hayallerine bir adım daha yaklaştırır. Bir gün yürüyen merdivenin önüne geleceksiniz. Eğer o adımı atarsanız artık o merdiven sizi yukarıya çıkartır.

Gerisi size kalmış.

Hayalin Müziği _ Bunu Dinleyerek Hayalinizi Kurabilirsiniz.AltınLink

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder